Když se člověk dočká povýšení, mohou se vedle nadšení z lepšího platového ohodnocení dostavit i negativní pocity. Je možné, že máte trochu strach z nové, vedoucí pozice a nejste si jisti, zda na ni budete stačit. Nebojte se, níže naleznete několik tipů, které vám pomohou vše hravě zvládnout, nezklamat svého nadřízeného a zároveň dobře vycházet se svými novými podřízenými.
více v článku...
Stanovte si vizi
Ano, zní to jako velké klišé, ale mít nějakou vizi vám zejména v začátcích může ohromně pomoci. Zkuste do jejího stanovení zapojit i své kolegy. Nejprve si řekněte, jak je na tom vaše firma v současnosti a pak si stanovte plán přibližně na jeden nebo na dva roky, kam byste se chtěli posunout dál. S tím, aby plán odpovídal vašim možnostem i požadavkům firmy. Nesnažte se hned po jmenování do pozice dělat nějaké velké změny, to by vám mohlo spíše uškodit. Napřed se důkladně seznamte se situací na pracovišti a rozkoukejte se. Třeba zjistíte, že není vůbec potřeba zavádět nějaké nové pořádky.
Poznejte své podřízené
Poznejte své kolegy a podřízené, potkávejte se s nimi, zkuste zjistit, jakým způsobem fungují, jak se jim nejlépe pracuje. Jaké mají nápady, co je v práci baví a jak mohou nejlépe přispět kolektivu. Když poznáte silné a slabé stránky jednotlivých zaměstnanců, budete mít možnost zajistit co nejefektnější rozdělení práce a je větší šance, že dosáhnete svého cíle. Bez pomoci vašich podřízených to ale nepůjde. Proto je podporujte, pomáhejte jim, pokud to potřebují a místo nadávání a poukazování na jejich chyby je raději pochvalte za něco, co se jim podařilo. A pokud k jejich práci přece jen máte nějakou výtku, předejte jim konstruktivní kritiku někde v soukromí. Nezapomínejte jít svým podřízeným příkladem. A pokud budete ve firmě přece jen zavádět nějaké změny, seznamte je se situací dopředu. Když budou vědět, co je čeká a budou se společně podílet na další vizi vaší firmy, probudí to v nich pocit sounáležitosti a lépe se se změnami vypořádají.
Kvalitní pracovní pozice je možné nalézt také v Praze.